Історія стрічковопилкового верстата LT40: Модернізація головного двигуна

The LT40 Sawmill History: Engine Upgrades

Головний двигун – це один із найважливіших компонентів у пилорамі, оскільки він забезпечує потужність, необхідну для ефективного розпилювання колод. Двигуни на перших верстатах Wood-Mizer LT40 на початку 1990-х років були економічними та відносно потужними. Вони відповідали легкій та компактній конструкції мобільної пилорами.

Типова деревообробна компанія кінця 1980-х працювала на важкій та застарілій стаціонарній рамній пилорамі, яка не мала нічого спільного з ефективним виробництвом деревини. Стара технологія призводила до великих витрат та негативно впливала на навколишнє середовище. Двигуни, які тоді використовували, споживали багато енергії, яка попутно витрачалася також на виробництво деревних відходів - тріски та тирси. Ці мотори були здебільшого електричні, великогабаритні, з характерними ребрами охолодження, через що вони виглядали переконливо, але насправді мали відносно невелику потужність.

Поява верстата LT40 означала величезні зміни і в двигунах для пилорам. Незважаючи на свої невеликі розміри, вони генерували достатню потужність, споживали мало палива та були прості в експлуатації. При такому головному двигуні, що виробляє достатню потужність, тонке вузьке полотно стрічкової пилки, що розрізає колоду, могло легко виготовляти дошки із ідеально плоскою поверхнею.

 

 

Двигуни внутрішнього згоряння на верстатах LT40

Перші стрічковопилкові верстати LT40, що надійшли до Польщі у 1990-х роках, були оснащені бензиновими двигунами, встановленими американською компанією ONAN. Це був двоциліндровий опозитний двигун з великим чавунним маховиком потужністю 24 л. Двигун був визнаний міцним та надійним – він був простий за конструкцією та добре працював за будь-яких погодних умов.

У 1992 році компанія Wood-Mizer представила перший верстат із дизельним двигуном ACME Motori. Цей італійський мотор розвивав потужність 20 к.с., проте особливого схвалення пилорамників він не отримав через часті поломки та несправності. «Двигуни від ACME Motori, можливо, виглядали красиво і були компактними, але не дуже добре себе зарекомендували на пилорамах. Вони були розроблені, в основному, для будівельних машин, таких як електричні генератори або штукатурні машини, де вони стабільно працювали при постійному навантаженні. На пилорамі цей двигун працював добре лише на малих оборотах, але коли вмикалося зчеплення, щоб лезо оберталося на шківах, двигун починав працювати під навантаженням і втрачав рівний та стабільний ритм», - пояснює Роберт Фрет, фахівець Wood-Mizer з обслуговування клієнтів.

Тоді в 1996 році компанія Wood-Mizer запровадила італійські дизельні двигуни Lombardini, доступні у двох версіях - 30 та 40 к.с. Цей двигун вимагав більшої уваги та догляду в процесі експлуатації, що теж не сподобалося користувачам. Головною його слабкістю були часті перегріви та несправності в системі подачі палива.

2000 року верстати Wood-Mizer отримали японські дизельні двигуни від Kubota, які швидко завоювали популярність серед пилорамників. Ці двигуни були прості за конструкцією, надійні та безвідмовно працювали практично в будь-яких кліматичних умовах. Розподільний вал був збудований на зубчастих колесах і не вимагав обслуговування. «Коли ми представили верстати з Kubota, всі проблеми з двигуном зникли. За останні 20 років я можу згадати лише дві серйозні поломки цих двигунів, про які повідомлялося у наш відділ», — каже Даріуш Куява, менеджер з обслуговування клієнтів, що працює у Wood-Mizer з початку 1990-х років.

Через підвищення стандартів допустимої емісії в ЄС, верстати з двигунами Kubota D33 та D42 більше не пропонуються в Європі, але вони, як і раніше, продаються в Азії та Африці.

В останні роки бензинові двигуни для пилорам LT40 поставляються компанією Kohler, яка добре зарекомендувала себе як виробник надійних бензинових двигунів.

 

 

Електродвигуни для пилорам LT40

Перші електродвигуни у пилорамах LT40 для європейського ринку з'явилися у 1991 році. Американські двигуни Baldor (11 кВт) з класичним пусковим механізмом мали славу довговічних та надійних агрегатів, що були відносно міцними в порівнянні з їх невеликими розмірами. «Перші електродвигуни Baldor справили враження на наших клієнтів. Ці мотори були легкими та компактними, з гладким основним блоком без будь-яких ребер. Саме дивовижне, що такий маленький двигун міг генерувати таку велику потужність», згадує Роберт Фрет.

На початку 1990-х пилорама LT40 з 3-фазним електродвигуном мала також систему постійного струму 12 В для механізму подачі ріжучої голови і функцій гідравліки станини. На практиці це означало, що, хоча верстат був оснащений головним двигуном змінного струму, для його функціонування також були потрібні акумулятор на 12 В і генератор постійного струму. «Це викликало багато питань серед наших клієнтів, тому що вони не могли зрозуміти, навіщо стрічковопилковому верстату з основним електродвигуном потрібен додатковий генератор постійного струму», - каже Роберт Фрет.

Тоді опорна плита головного двигуна була універсальною, що дозволяло власнику при необхідності перейти з бензинового двигуна на електричний, чи навпаки. Співробітники служби підтримки часто робили цю операцію для користувачів, і вона займала лише 2 години.

Повний перехід на електроживлення від змінного струму у верстатах LT40 стався у 1998 році та став дуже значним технічним досягненням. Ця модифікація дозволила прибрати генератор та акумуляторну батарею. Нова установка покращила та розширила роботу функцій гідравлічної станини. У версіях AC пилорами LT40 не потрібно було змащувати роз'єми перемикача барабана, що було вимогою у версіях DC – це була ефективна модифікація з точки зору оператора.

 

 

Кому потрібний бензиновий двигун, а кому електричний?

Основним інженерним задумом засновників Wood-Mizer Дона Ласковскі та Дена Текульве було створення легкої та компактної пилорами, яка може розпилювати деревину в будь-якому місці, тому ідея використання двигуна внутрішнього згоряння була очевидною. Крім того, відстані у США значніші, ніж у Європі, щільність населення у містах та селах різна, а ціни на бензин завжди прийнятніші.

Проте ситуація у деяких європейських країнах (наприклад, у Польщі) була іншою. Власники пилорам часто працювали у дворах власних будинків, де вони могли простягнути електричні кабелі. Електродвигун Baldor був відомий своєю простою конструкцією та мінімальним обслуговуванням, на відміну від бензинового двигуна, який вимагав сезонної заміни олії та фільтрів. Тому багато власників LT40 зупинили свій вибір на мобільній версії з електродвигуном, не забуваючи про те, що їм завжди доведеться мати під рукою силовий кабель, куди б вони не поїхали зі своєю пилорамою.

 

 

Наші дні

Пилорама Wood-Mizer LT40 сьогодні пропонується з бензиновим або електричним двигуном з декількома варіантами потужності на вибір. Власник може сам вирішити, який варіант потужності буде відповідати його запитам на пилорамі, і вибрати одну з електричних версій 11, 15 чи 18,5 кВт, бензиновий двигун Kohler 14-38 к.с. або дизельний двигун Kubota D25

Варто відзначити винятковий приводний передавальний механізм, який виділяється серед решти пилорам цієї серії. Він відокремлений від камери стрічкової пилки, щоб захистити його від бруду і тирси, що утворюються в процесі пиляння колод. Передача потужності від головного валу двигуна на робоче колесо здійснюється міцним приводним ременем, з'єднаним з механізмом зчеплення, який може бути або стандартним ручним зчепленням із лезом, або на замовлення автоматичним зчепленням з електронним управлінням.

 

 

Дізнайтесь більше про мобільну пилораму Wood-Mizer LT40:

***