Конструювання човнів у Вісконсіні
Автор: Olivia Eaker, Wood-Mizer
Теґи

Столяр і розпилювач Джошуа Свон (Joshua Swan) вже понад два десятиліття будує унікальні дерев'яні човни у своїй майстерні, розташованій на красивому березі озера Верхнє у Вісконсіні, США.


"Для моїх проектів потрібні різні пиломатеріали. Через це і почалася моя історія з пилорамою", – розповідає Джошуа. Спочатку Джошуа використовував установку на базі ручної бензопили, але швидко помітив недоліки цього устаткування. Велика товщина пропилу бензопили, через що істотна кількість деревини перетворюється на тирсу, а також серйозні фізичні зусилля при роботі з бензопилою призвели до того, що Джошуа швидко переріс цей тип пилорами.


Тоді Джошуа придбав перевізну пилораму Wood-Mizer, з якою працювати набагато легше, кількість відходів менша, а точність розпилу збільшена завдяки вузькій стрічковій пилці. "Я не зміг би робити свої човни без тієї гнучкості, яку забезпечує верстат Wood-Mizer", - пояснює Джошуа. "Консольне кріплення голови, що пиляє, у верстаті Wood-Mizer дозволяє мені з легкістю переходити від розрізання великих пнів модрини до пиляння вагонки з довгих кедрових колод. Це неймовірно круто."


Оснащений своєю новою пилорамою Wood-Mizer, Джошуа приступив до конструювання гребного човна Lapstrake завдовжки 4,27 метра. Джошуа пояснив, що цей тип човна, званий також "гребний дорі", був зроблений на базі дорі Лоутона завдовжки 3,96 метра. "Човен був побудований майже повністю з місцевої деревини. Каркас зроблений із білого дуба, обшивка із північного білого кедра, форштевень із модрини тамараку, транець із білого дуба", сказав Джошуа. "Скріплено всякою міддю та бронзою".


Після завершення цього проекту Джошуа отримав багато захоплених відгуків. «Всі люблять ставити запитання та залишати позитивні коментарі. Це частина насолоди», ділиться Джошуа.
Три роки тому Джошуа знову модернізував свою пилораму, замінивши її на мобільний верстат Wood-Mizer LT40WIDE із гідравлікою. "Цей мій улюблений інструмент", каже Джошуа. "Яка фантастична машина! В основному, я працюю один, і цей верстат удосконалений і налаштований для максимальної безпеки та ефективності при роботі поодинці", сказав Джошуа.




За допомогою цієї нової пилорами Джошуа розпочав ще один визначний проект і напилив матеріал для нового човна. "До мене звернувся клієнт, який захотів відтворити копію шлюпки, якою він користувався в юності на озері Мічиган, коли був рятівником у коледжі", пояснив Джошуа. Спираючись на старі фотографії, Джошуа спроектував масштабну модель човна, який потім використав для складання повнорозмірних планів - процес відомий як лофтинг. Потім він зробив форми та пристосування для будівництва човна. "Почавши з колод, які я заготовив сам чи придбав, я побудував будівельну верф, а потім приступив до конструювання човна", - пояснив Джошуа. "Каркас (ребра) повністю вигнуті парою, а човен обшитий трьома шарами кедра, склеєними епоксидною смолою".


На створення точної копії рятувальної шлюпки довжиною 4,27 метра пішло 10 місяців, і мобільна пилорама Wood-Mizer забезпечила необхідну точність. "Форт, кіль, каркас та транець виготовлені з білого дуба. Обшивка складається із трьох шарів північного білого кедра. Планшири виконані з білого дуба, а внутрішні сидіння з білої сосни". Джошуа сказав, що всю деревину для цього проекту було отримано з лісів Вісконсіна.


"Власник шлюпки не міг повірити своїм очам, коли побачив готовий човен. Він не міг навіть уявити, що це зроблено лише на основі старих фотографій", поділився Джошуа. "Коли ми спустили шлюпку на воду, і він сів у неї, він сказав, що це було схоже на повернення назад у часі. Для мене цей проект був неймовірною насолодою – побудувати копію реальної рятувальної шлюпки з місцевої деревини, яку я сам розпиляв і зробив з неї високоякісні пиломатеріали".




Маючи більш ніж 10-річний досвід у лісопилянні, Джошуа розширив свій бізнес з виробництва човнів, додавши чотиристоронній стругальний верстат Wood-Mizer MP260, а незабаром додасть до нього ще й камеру для сушіння пиломатеріалів.


***